שאלות ותשובות

על סמך הניסיון שלנו מול הלקוחות ניסינו לרכז כאן שאלות שעלו על ידי הלקוחות שלנוובנוסף תרמנו מהידע שלנו בכדי שתוכלו להבין את היתרונות שאנו יכולים להביא לעסק שלך.

 

מה הדברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לקמפיין

-הכוח האנושי
בשונה מפרסום אינטרנטי או דפוס, בקמפיין קד"מ ישנם דיילי שטח. אלו הרואים בהם מחלקי פליירים ותו לא, מפספסים את הרעיון.
עכשיו תוכלו לפרסם את המוצר, לתת מענה להתנגדויות ולאסוף לידים להמשך פניה מאוחרת.
ניהול נכון של הכוח האנושי יביא לתוצאות מרשימות ובהכרח ירחיב את אפשרויות הקמפיין.

-הכל אפשרי
לפני שתפלו לשבלונה המוצעת ברוב חברות הקד"מחשוב שתזכרו- גם בשמיים אין גבול! אל תפילו רעיון כי הוא נשמע 'שאפתני מדי', מאות דיילים? רכבים ממותגים? צניחה חופשית או סיור ימי, מעל או מתחת למים?
ככל שהוא יותר שאפתני כך עולים הסיכויים כי הוא מושך תשומת לב, נותן ערך מוסף וממתג אתכם כנועזים.

-אינטראקטיבי
בניגוד לדפוס או אפילו האינטרנט, קד"מ מאפשר לכם מגוון רחב יותר של פניותהקהל יכול לשחק, להגיב לשאלון, להתחרות או להפוך לחבר ברשת חברתיתיצירת קהילה סביב המוצר שלכם מחייבת עידוד פעולהחישבו מהי הפעולה הרצויה וצרו קמפיין אינטראקטיבי באמת.

-תקציב
פעילויות קד"מ ומיתוג אינם תוספת שולית. בעת בניית תיק תקציב הפרסום, חישבו היטב.
תקציב פרסומת בעיתונות ובמיוחד בטלוויזיה יכול בקלות להתחלף בקמפיין רחב, הממתג אתכם טוב יותר, מביא לתוצאות מידיות ומספק לקהל הרחב פנייה מדויקת

-מושך תשומת לב
אמנם הגישה האמריקאית 'יותר גדול- יותר טוב!' לא ממש מדויקת, אבל כדאי להשקיע מחשבה על יצירת קמפיין שלא ניתן להתעלם ממנו.
ללא קשר לגודל, בהחלט 'יותר מעניין/מהנה- יותר טוב!'.
לאחר בניית הבריף המיתוגינסו לפענח את הנוסחא, מה ייצג אתכם וגם יהיה קמפיין בלתי נשכח.
אפשרויות פתרונות הקד"ממבלונים ועד בובות ענק, שחקנים ועד קונסולות משחקים, ממתינות לכם.

-מדויק אזהרה!
בדיוק כמו בפרסום במדיה, כך גם בפעילות קד"מ,יש להכין שעורי בית. מי קהל היעד שלכם?, היכן נמצא אותו?, ימים ושעות? אחרי ששאלות אלו נענות ניתן לשאול: איזה קמפיין יביא לתוצאות להן אני מצפה?
נסו לבנות פעילות המדברת בשפה של המותג, אל הקהל המדויק שלכם. אין טעם לבזבז אנרגיות.

-בלונים
כל ילד אוהב בלונים וכנראה שכולנו נשארים ילדי יום-הולדת. גז ההליום יוצר שטחי פרסום שקשה מאוד להתעלם מהם. בניגוד לחומרים פרסומיים אחרים, את הבלון לא יזרקו לפח, לא יפספסו והוא יכול לשמש כתפאורה מיתוגית בכל סניף או אירוע.

-ערך מוסף
גם בעידן המודרני ברור לכולנו: לא ניתן להחליף את החוויות הקורות לנו מחוץ לבית, מפגש עם בני אדם אחרים.
כאן נכנס פרמטר חשוב, זוהי חוויה. חוויה אמיתית של הלקוח. לא רק פעולה אינטראקטיבית מרהיבה. ברגע שנבין כי החוויה נחרטת במוחו שלהקהל, נשקיע יותר ביצירתה.
כמו פרי הרימון, קמפיין הקד"מ צריך להיות מרשים, חכם ומפתיע במגוון אפשרויות.

-מיתוג
פעילות מיתוג באה לחזק את כוחו של המוצר. הצמדת בלון או פלייר למוצרים בסופרמרקט או רענון מראה הסניפים, מבדיל את המוצר והחברה משאר האופציות בסביבה.
צבעי המותג והסלוגן, השירות/מוצר וחווית הקניה מקבלים זריקת מרץ.
מנהלי מוקדי מכירה מעידים כי פעולות המיתוג הרחיבו את המכירות ובהכרח נתנו אנרגיה רעננה, למוכרים ולקונים יחד.

-צאו לשטח
רדו ממגדל השן שלכם ותגיעו לשטח, תפגשו את הלקוחות הפוטנציאלים ולמדו אך הם מגיבים.
מנהלים שאינם מבינים את חשיבות ההגעה לשטח, הן בפני העובדים והן בשלב הפקת לקחים, מפספסים תהליך חשוב.

סיפור על בלונים

התהלכתי לי בקניון ברוגע, עד ששמעתי את הילד הקטן מבקש מאביו שיביא לו בלון שתלוי על עמוד. לא את הירוק! את הכחול!!!
אתם יכולים לדמיין את הפרצוף של אבא'לה כשהילד זיהה גשר ענק של בלונים בכניסה לאחת החנויות- "אני רוצה את כולם!!! "
אם נכנס לפסיכולוגיה בגרוש, עצם זמן המחיה המוגבל של בלונים, הוא שהופך אותם לאטרקציה. נכון, הם יפים, זולים יחסית ובידיים נכונות מסוגלים להאדיר את מראה הסניף אלף מונים, אבל עצם זה שהם זמניים מבהיר לכולם שישנה סיבה למסיבה!
ישנם אלו שיטענו שדווקא הרגישות של הבלונים לרוח,דבר ההופך אותם למושכי תשומת לב אפילו מול מזגן הסניף, הוא שהופך אותם לכלי מיתוגי אידיאלי. אני חושב שהסיבה העיקרית היא: אף אחד לא זורק בלון לפח! במיוחד לא אם הוא מלא בהליום...
בכל מקום שבלון תלוי ישנו ילד שמבקש מאביו שיוריד לו אותוואבא הרי היה ילד בעצמו פעם.

מה היתרונות בבלונים ככלי בקידום מכירות

-גז ההליום
בעל משקל סגולי נמוך יחסית (מה שגורם לולהמשיך להתרומם) משמש בלונים וספינות אוויר. שטח הפרסום שלך הופך דינמי, ללא צורך בחשמל או חוטים

-הדפסה
מעבר לצבעי הבלון שמותאמים לצבעי המותגניתן בקלות להוסיף כל מידע שתחפצו 

-גדלים
מכל הדברים בעולם שלא צריכים להרשים אותנו, דווקא בבלונים הגודל כן קובע! מגוון הגדלים לבלונים מודפסים עצום.
עכשיו גם באירועי ענק המותג שלכם ימשיך להתבלט. חברו לבלון דיילי שטח על הקרקע ויצרתם לעצמכם שלט חוצות שמתקשר עם הסקרנים. 

-השמיים הם הגבול
עם בלונים אפשר לגעת בגבול ולפעמים נראה שגם לאיים עליו. חברות קד"מ קריאטיביות מצליחות להפוך את הבלון לכלי מיתוגי חדשני, ע"י יצירת סמל לוגו החברה מבלונים, בניית מבנים מבלונים או החבאת פתקי הטבות בתוכם.
אנחנו בפרי הרימון מנסים להפתיע כל פעם מחדש בשימושים חדשים לבלונים ככלי למיתוג סניפים ורשתות.
מהצמדת מצלמת ווידאו אלחוטית לבלון פורח המקרינה למסך העמדה ועד תחרויות ירי מרובה אוויר על קיר בלונים ענק, מגוון אפשרויות אינסופי

-פשוט נראה טוב
על זה כולנו נסכים, כשנכנסים לסניף או עמדה באירוע ש"מפוצץ" בבלונים אנחנו מתמלאים נוסטלגיית ילדות, כך גם המגננות שלנו כצרכנים מתרככות מעט... 

-שטחי פרסום עצמאיים
כל ילד רוצה בלון וכל חברה רוצה מישהו שילך עם הבלון ברחוב ויפרסם אותה. כולם יוצאים מרוצים :) 

-זמני
וכאן אנחנו חוזרים להתחלה, אמנם בלונים איכותיים יכולים להחזיק גם שבוע ויותר, אבל הם זמניים- בדיוק כמו המבצע שלכם. הם דרשו עבודה ואנרגיה- בדיוק כמו המוצר שלכם.
לא ניתן להתעלם מהם- בדיוק כמו שתרצו את המותג שלכם

 

מתי צריך וכדאי להשתמש בדיילי שטח

כמה
פעמים עברתם ליד מחלק פליירים רדום, שכל מטרתו היא שתיקחו את הפלייר? לא לספר על המבצעלא לענות על שאלות או לבקש פרטים להתקשרות עתידית?

 

אחת הבעיות הידועות בתחום הפרסום היא היכולת לסכם תוצאות בסיום קמפיין.

גם הניסיון בדיוור ישיר,קריאה לפעולה אינו נותן אומדן ברור לחשיפה.
שוב ושוב צריך מנהל השיווק לפנות לתוצאות משנים קודמות או לסמוך על "תחושת הבטן" שלו.
האינטרנט שינה הרבה מאוד מכללי המשחק, עכשיו ידוע למנהל מספר הצפיות, ניתן ליצור פניות מפרטים שנשמרו בדפי נחיתה והנתונים כתובים בצורה ברורה

עולם הקד"מ גמיש כל כך, עד שניתן להשיג תוצאות ברורות כמו באינטרנט (ובעזרתו) ואף להפוך את הפניה לנקודתית יותר ומיתוגית יותר.

השאלות המרחפות מאז פריצת האינטרנט לזרם המרכזי הן, האם הפרינט יגסוס ויעלם?
והאם לא נזדקק לאנשי מכירות - סניפי מכירה?

התשובה לטעמי היא, כל עוד יעשו השינויים המתאימים, ישולבו כל המרכיבים הנ"ל וייצרו את הקמפיינים הטובים ביותר.

החלטתם להציב שני דיילי שטח מחוץ לסניף, נתתם להם ערימת פליירים ולפני שהסברתם את התוכן הכתוב, הדגשתם את גבולות הגזרה לחלוקה עצמהבקיצור, יצרתם עוד עץ בשדרה, רק הפעם שמחלק פליירים.
אני ממליץ בסיום הפעילות להביט בפחי האשפה בסביבת הסניף, אולי תוכלו למחזר אחוזים נרחבים מערימת הפליירים המקורית.
בסוף היום תנסו לברר האם הפעילות הייתה כדאית,

אז איך תדעו?

פעילות קד"מ נכונה תתבסס על היכולת לבחון נתוניםתוך קשר ישיר עם עולם האינטרנט. הרשתות החברתיות, הפורומים, דפי הנחיתה, ההגרלות ועודנותנים לאנשי השטח שלכם את הכלים המתאימים לפנייה פרודוקטיבית.
אם התנסתם בקמפיין פייסבוק מאסיבי, אתם וודאי מכירים את התסכול שבניסיון פיצוח השיטה, שימוש ראוי בדיילי השטח שלכם יכול להביא לתוצאות מרשימות ביותר. במידה וקבלת הטבה/מתנה מותנת באישור חברות או לייק, התוצאות יהיו מידיות.
איש שטח איכותי יהפוך לשטח הפרסום האדיר ביותר, בגלל שהוא מסוגל לענות במקום לכל התנגדות.

מכירים את דוכני השטח בקניונים?

קרה לכם שרק רציתם להגיע לחנות היעד שלכם, אבל איש השטח היה כל כך "נודניק" שנעצרתם להקשיב, אולי למלא פרטים להגרלה או לחתום על מנוי...
אנחנו מופצצים בכל יוםשעה ודקה באלפי מסרים פרסומיים, כל כך הרבה עד שאנחנו מסוגלים לחלוף על פניהם מבלי להבחין.
אז נשאר רק לסמוך על חדירה לתת מודע, דבר המצריך עקביות של שנים ופריסה עצומה, איש שטח טוב לא יניח ללקוח שלכם להתעלם.

חברות הקד"מ המובילות בשוק כבר הבינו את המצב והשינוי החל.
קמפיינים מבוססי תוצאות פייסבוק, טוויטר, איסוף לידים או כל ניסיון להוסיף ערך מוסף קונקרטי לקמפיין, מעבר להפצת התוכן. הכל מתחיל בהגדרת היעדים.
אם תצליחו ליצור קמפיין קד"מ מבוסס על כוח אנושי מתודרך לא רק שתוצאותיו ישאירו לכם עבודה לעתיד, תוכלו גם למתג עצמכם בהתאם למוזיקה ברקע, בגדי הדיילים ומשפטים בהםישתמשו בפניות לקהל.

השפה החדשה בתחום הפרסום היא תוצאות, אמינות ומידיות. עכשיו הלקוח יכול לדעת בברור מהם התוצאות אשר קיבל, הוא יודע כמה לייקים יש בקיר הפייסבוקשלו והוא יודע כמה לידים קיבל (ללא ספק איכותייםיותר כשהפנייה נקודתית ובהמשך לשיחה).

שימוש מתוחכם יותר בכוח האנושי יכול להתבטא בגיוס שחקנים בוגרי בתי ספר למשחק. בהתאם למותג שלכם,
הביאו אדם מצחיק/ מרשים/ שרותי או מכירתי- תנו לו לייצג אתכם.
עכשיו תוכלו ליצור הפעלה לקהל,להתיידד עם הלקוח הפוטנציאלי ולהמיס את מגננותיו.

לא משנה אם החלטתם על מחלקי פליירים, סטנדאפיסט או רקדניות, תזכרו שקמפיין טוב הוא קמפיין שניתן לאמוד את תוצאותיו, להעזר בו למיתוג, לכוון לפעולה מסיימת מהקהל.

נסו לדייק ולהרחיב את התוצאות הניתנות למדידה, רקכך ישתפר מערך הפרסום שלכם משנה לשנה.
נסו לאתגר את דיילי השטח שלכם, כך תקבלו מהם יותר ויותר.

גזלן - אוטו גלידה
חברת מזון שמעוניינת להשיק מוצר חדש לשוק.
ולחשוף את הקהל לטעם ולמראה שלו
   

כיצד ניתן להשלים את הפרסום במדיות השונוות?

התשובה קלה: מה שחסר בפרסומות, במיוחד בעולם המזון- היכולת של הציבור לחוות את איכות המוצר.
האם החברה צריכה להסתמך על כך שהפרסומת כל כך טובה עד שבסיומה ירוצו לקנות ולטעום
אסור לנו לשכוח שישנן חברות רבות נוספות המפרסמות עד כי מותג אחד מתערבב באחר
עולם קידום המכירות נותן מענה לכך, יוצר מפגש אינטראקטיבי בו הלקוח טועם ומתרשם מהמותגמהטעם ומהחוויה שברכישתו.
בעולם קידום המכירות השימוש בגזלן / קיוסק נייד,נפוץ במיוחד

השימושים מגוונים ויעיליםבמידה ואתם משווקים מאכל- הגזלן / אוטו גלידה / קיוסק ממנוע,יהיה הכלי המושלם להציג אותו. נוח מאוד לתפעול, ניידוזמין לכל מיקום ולתנועה במהלך האירוע.

לסיכום כמה כללים חשובים:

חישבו מחוץ לקופסא:
מדובר בכלי שיווקי המתאים לחלוקה סטטית באירוע
אך מומלץ להשתמש בגלגלים המחוברים לו...
התאימו את המוצר המחולק לאופי האירוע ומיקומומתגו את הרכב
כך שיתבדל ויחזק הקישור למותג השתמשו בכלים מיתוגים נוספיםכגון: ג'ינגל החברה, תאורה וכו'

נסו לייצר מצב בו החלוקה מותנת בפעולה  מצד הלקוח:

איסוף לידים/ פעולה ברשתות החברתיות 
השכרת גזלן/ קיוסק נייד / אוטו גלידה ומיתוגו, אפשריים בחברותה קד"מ המובילות במידה ואסטרטגיית השיווק מחליטה על דרישת תשלום עבור המוצררצוי שהמחיר יהיהסמלי בלבד.

אנחנו בפרי הרימון הפקות קד"מ, מספקים חבילה הכוללת מיתוג, אספקה ותפעול.
עולם קידום המכירות סובב סביב אינטראקטיביות,חיזוק חווית המשתמש.
אין דרך טובה יותר 'להגיש עם כפית'  ללקוח הפוטנציאלי את המוצר שלכם... 

המתאים לכל חברה- פינוק לקהל הרחב, זה לא משנה אם תחלקו נקניקיותהמבורגרים, גלידות וקרטיבים אוכל מוצר מאכל או מתנה
לא ניתן להתעלם מרכב גדול וממותג המספק בדיוק אתמה שאתה רוצה עכשיו.

 

הנכם מוזמנים לשאול אותנו שאלות נוספות
ואנו נשמח לענות.

בברכה,
צוות פרי הרימון